TechCompanies.dir.bg - новини за водещите ИТ компании

 
Рейтинг: 3.00
(2838)
Новини
Кратки
Apple
Microsoft
HP
Cisco Systems
Oracle
SAP
IBM
Intel
Xerox
Logitech
QlikTech
Barracuda Networks
AVG
Panda Security
Datecs
ESRI Bulgaria
Nemetschek
Сирма Груп
Daticum
DAVID Holding
Мусала Софт
Fadata
ТехноЛогика
S&T
Алое Ко
Balkan Services
LLP Sofia
Intelligent Systems Bulgaria
IBS Bulgaria
Team VISION
NET IS
TeleLink
eFellows
Nexcom
D-Link
Spectrum Net
Спиди Нет
Макс Телеком
Евроком
Трансат
Нетинфо
ePay.bg
Mobio.bg
Mirchev Ideas
СуперХостинг.БГ
Host.bg


Контакти

Новини / Водещите новини

Вземи в gLOG
18 Януари 11, 19:08
Сдружението на независимите интернет доставчици се обявява против практиката на БТК да реже кабели на други оператори
Сдружението на независимите интернет доставчици (СНИД) изразява категоричната си позиция против всички действия по унищожаване мрежите на негови членове, предприемани както от физически лица, така и от техни конкуренти, включително и от служители на Българската телекомуникационна компания (БТК). За съжаление, случаите в които представители на БТК унищожават далекосъобщителна инфраструктура на своите конкуренти зачестяват, което обаче е в пълен противовес с позицията на този оператор на пазара и с добрите европейски практики.
Такъв случай е имало в понеделник (10 януари), когато е бил унищожен оптичен кабел, намиращ се в подземната канална мрежа на БТК в столичния квартал Люлин. Пострадалият интернет доставчик е Спиди Нет. В резултат на тези действия 2000 клиенти на Спиди Нет са останали без услуги.
 
"През последната седмица подобни случаи са системни и ние сме напълно убедени, че бившият монополист използва каналната мрежа, за да се справя с конкуренцията на алтернативните оператори. Подобен инструмент за натиск вече бе неколкократно използван от БТК срещу други наши колеги. Още повече, че според позицията на Комисията за регулиране на съобщенията, сумите, които БТК събира за достъп на други интернет компании до каналната мрежа, не съответстват  на изискването да бъдат разходоориентирани. Според нас рязането на кабели на чужди оператори е нарушение на Закона за електронните съобщения, Наказателния кодекс и на бизнес етиката, поради което компанията ни ще си търси правата в съда. Имали сме много проблеми със саботажи, но действията на БТК са много по-неприятни, защото се извършват официално и публично. Щетите, които са ни нанесени, са неизчислими, защото освен разходите за оборудването, ние губим и доверието на нашите потребители" - заяви Страхил Иванов, изпълнителен директор на Спиди Нет.
 
"За съжаление, независимо от предприетите в последната година действия от Комисията за регулиране на съобщенията, цените за ползване на каналната мрежа на БТК остават много високи, поради което операторите днес плащат повече за каналната мрежа, отколкото дори за международен интернет. Именно с това е свързан и проблемът с проникването на интернет услуги в много региони в страната, където бившият държавен монополист или въобще не предоставя интернет достъп, или пък той е с незадоволително качество. Конкуренция там трудно може да се развие, поради високите цени на достъп до каналната мрежа, което пък ощетява крайните потребители, които остават без избор и възможност за използване на алтернативна услуга. Въпреки, че поддържането на такъв вид монопол не е разрешено в България за разлика от Европа, тук мерки за неговото разбиване или не се взимат, или са половинчати и закъснели. Поддържането на това статукво през последните години е и основната причина за липса на инвестиции за поддръжка и развитие на каналната мрежа на БТК и само пречи на въвеждането на така необходимите на България иновации. Днес София е сред най-добре свързаните европейски столици само и единствено благодарение на алтернативните оператори, поради което всеки удар срещу тях може да бъде определен като удар срещу конкуренцията на пазара и срещу българските интернет компании, които плащат данъците си в България и инвестират активно у нас" - заявиха от Сдружението на независимите интернет доставчици.
 
"И ние имахме проблем с БТК, но от друго естество" - коментира Бойко Михайлов, управител на Софийска Кабелна Компания - "Всички служители във фирмата ни използват телефони от този оператор. Затова за нас беше огромен проблем, когато наскоро телефонните услуги спряха, поради повреда и не ни бяха възстановени цели две седмици - прекалено дълъг период за една бизнес организация. През цялото това време нашите клиенти и партньори, както и потенциални нови клиенти нямаха възможност да се свързват с нас на служебните ни телефони, което постави под въпрос нормалното функциониране на фирмата. Предвид ненормално дългия период, в който телефонните услуги не бяха възстановени, в нас остават съмненията, че случилото се има общо с факта, че сме конкурент на БТК на интернет пазара."

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.0929