TechCompanies.dir.bg - новини за водещите ИТ компании

 
TechCompanies.dir.bg - новини за водещите ИТ компании

 
Рейтинг: 3.00
(2838)
Новини
Кратки
Apple
Microsoft
HP
Cisco Systems
Oracle
SAP
IBM
Intel
Xerox
Logitech
QlikTech
Barracuda Networks
AVG
Panda Security
Datecs
ESRI Bulgaria
Nemetschek
Сирма Груп
Daticum
DAVID Holding
Мусала Софт
Fadata
ТехноЛогика
S&T
Алое Ко
Balkan Services
LLP Sofia
Intelligent Systems Bulgaria
IBS Bulgaria
Team VISION
NET IS
TeleLink
eFellows
Nexcom
D-Link
Spectrum Net
Спиди Нет
Макс Телеком
Евроком
Трансат
Нетинфо
ePay.bg
Mobio.bg
Mirchev Ideas
СуперХостинг.БГ
Host.bg


Контакти

Новини / Водещите новини

Вземи в gLOG
25 Януари 10, 21:20
Gemius публикува проучване за електронната търговия у нас
Според изследването, една трета от пазаруващите в интернет правят онлайн покупки веднъж месечно или дори по-често
Почти всички български интернет потребители са запознати с възможността да се пазарува онлайн, като 73% от тях декларират, че обичат да пазаруват независимо дали това се случва в мрежата или по традиционния начин. Нещо повече – половината от българските интернет потребители, които знаят, че съществува електронна търговия твърдят, че онлайн покупката отнема по-малко време от офлайн пазаруването, но и приблизително същия брой хора смятат, че купуването на стоки и услуги онлайн е едно доста рисковано начинание. Това става ясно от анализа „Електронната търговия през 2009г.: тенденции и нагласи на българските интернет потребители”, създаден от Gemius.

Според това изследване, една трета от пазаруващите в интернет го правят веднъж месечно или дори по-често, а друга една трета (34%), си купуват нещо поне няколко пъти годишно. 21% от е-купувачите декларират, че са пазарували само веднъж онлайн, като е важно да се отбележи, че в тази група са включени и респондентите, на които първата покупка чрез мрежата е била в рамките на изминалите шест месеца и поради това шансът да направят нова покупка е доста висок.

Мнението на половината от всички български е-купувачи е, че този начин на пазаруване спестява доста време в сравнение с традиционния вариант, но в същото време отбелязват, че е рискован, а всеки трети български онлайн клиент, твърди че в мрежата цените са по-ниски, отколкото в реалните магазини. От описаното по-горе може да се заключи, че българските е-купувачи ценят удобствата, които електронната търговия им предоставя, но въпреки това, значителна част от тях са доста предпазливи в това начинание или пък вече са се „опарили”.

Според проучването на Gemius, това което е най-важно за българските онлайн купувачи, е възможността да закупят висококачествени продукти (това е мнението на 41% от отговорилите). Сравнително по-маловажни за респондентите са други две предимства предоставяни от електронната търговия – по-краткото време за пазаруване и приятно прекараното време. Интересно е да се отбележи, че само 13% от е-купувачите, отбелязват „спестяването на пари” като водещ фактор за пазаруването им онлайн. Предвид финансовата обстановка в страната, този факт е носител на оптимизъм, тъй като българите залагат на качеството и комфорта пред икономиите, убедени са от Gemius.  

Още по темата: Гемиус публикува проучване за електронната търговия у нас

Източник: konsultirai.me - блог за бизнес софтуер


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.1587