При спад на българския пазар на електроника от 20%, LG Electronics отбелязва 12% консолидиран ръст на продажбите спрямо 2008 г., сочи маркетингово проучване на компанията, представено днес от Чанг Сик Лий, управляващ директор на LG Electronics за България. В двете основни продуктови направления на компанията – черна техника и мобилни телефони – данните показват значителен ръст на пазарните дялове у нас, достигащи съответно 30% и 10%.
Както у нас, така и в световен мащаб LG печели нови позиции в сферата на мобилните комуникации като вече заема третото място. През тази година обемът на пазара в България се е свил с около 40%, но LG достига 10% пазарен дял, което представлява годишен ръст над 50%, показват още данните. „През настоящата година успяхме да увеличим продажбите си с около 20% и да се наложим като една от предпочитаните марки мобилни телефони у нас”, коментира Димитър Вълев, Мениджър маркетинг и продажби Мобилни комуникации. В глобален мащаб за 2009 г. очакваме да се продадат 120 милиона телефони LG, което представлява над 10% пазарен дял на марката и 19% ръст спрямо предходната година. Това прави LG най-бързо растящата компания в сектора на мобилните комуникации.
Пазарът на черна техника в България е сериозно засегнат от икономическата криза като общия спад за годината е около 15%. Въпреки това LG затвърждава второто си място с 30% пазарен дял, като в някои продуктови категории LG Electronics си остава безспорен лидер на пазара. „При плазмените телевизори се налагаме като траен лидер с над 40% пазарен дял, а при мониторите отново водим с 22%. Към месец ноември LG заема първо място и в сектора на LED телевизорите (LCD телевизори с LED подсветка) – нова продуктова категория, която тепърва ще се развива”, заяви Иван Иванов, Мениджър маркетинг и продажби за потребителска електроника и бяла техника.
Още по темата: http://www.pixelmedia.bg/news/index.pcgi?material_id=51927
Източник: PixelMedia.bg |